ΕΝΑ ΒΗΜΑ ΓΙΑ ΕΜΑΣ

ΕΝΑ ΒΗΜΑ ΓΙΑ ΕΜΑΣ
Οι κρίσιμοι καιροί δεν επιτρέπουν να παραμένουμε θεατές και να εθελοτυφλούμε περιμένοντας σωτήρες από τα πάνω. Είναι επιτακτική ανάγκη να αντιμετωπίσουμε μόνοι μας και ριζοσπαστικά τα αίτια που παράγουν, διαιωνίζουν και διογκώνουν τα προβλήματα. Οφείλουμε πλέον όλες οι δημιουργικές δυνάμεις στο εσωτερικό του εργοστασίου και πάνω από όλους οι ίδιοι οι εργαζόμενοι να αγωνιστούμε συντεταγμένα σε μια προσπάθεια για μια βιώσιμη ΕΑΒ. Το blog αυτό φιλοδοξεί αφενός να αφυπνίσει και να κινητοποιήσει και αφετέρου να δώσει βήμα σε όσους πιστεύουν πως ότι συμβεί στο μέλλον δεν είναι προδιαγεγραμμένο, αλλά μπορούμε να το αλλάξουμε επιλέγοντας τη δράση αντί για την αδράνεια, τη φωνή αντί για τη σιωπή, τη διαφάνεια αντί για τη συγκάλυψη, τον συλλογικό έλεγχο των ίδιων των παραγωγών αντί για την εγκατάλειψη στα χέρια των λίγων ειδικών ή ασχέτων.

Παρασκευή 29 Οκτωβρίου 2010

ΠΟΙΟΙ ΟΔΗΓΟΥΝ ΤΗΝ ΕΑΒ ΜΕΘΟΔΕΥΜΕΝΑ ΣΕ ΑΠΑΞΙΩΣΗ;

(το παρακάτω κείμενο δημοσιεύτηκε στο site: http://www.imode.gr/)
ΨΑΧΝΟΥΝ ΣΥΝΕΝΟΧΟΥΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΗΣ ΕΑΒ! ΠΟΙΟΙ ΟΔΗΓΟΥΝ ΤΗΝ ΕΑΒ ΜΕΘΟΔΕΥΜΕΝΑ ΣΕ ΑΠΑΞΙΩΣΗ; ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ GOLDEN BOYS ΤΗΣ ΕΑΒ

Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ (ΕΑΒ) ιδρύθηκε με τον Νόμο 43 του 1975, για να εξυπηρετεί τις ένοπλες δυνάμεις της πατρίδας μας, ( συντήρηση όλων των πτητικών μέσων) συμβάλλοντας στην απεξάρτηση από τα ξένα επισκευαστικά κέντρα και ταυτόχρονα εξοικονομώντας πολύτιμο συνάλλαγμα.

Για τον σκοπό αυτό, από ιδρύσεως της εταιρίας είναι συγκεκριμένος ο τρόπος με τον οποίο το ελληνικό δημόσιο πληρώνει την εταιρία για τις υπηρεσίες που αυτή παρέχει και φυσικά η αμοιβή αυτή δεν έχει καμία σχέση με την αμοιβή που επικρατεί στις διεθνείς αγορές. Είναι δηλαδή κάτω του κόστους. 

Η εταιρία προσπαθώντας να απεξαρτηθεί από την σχέση της με τον βασικό της πελάτη, ανέπτυξε εξωστρέφεια και μέχρι σήμερα κατάφερε να συμπεριλάβει στο πελατολόγιο της μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα της παγκόσμιας αεροναυπηγικής βιομηχανίας ( BOEING, AIRBUS, PRATT & WITNEY, LOCKHEED MARTIN) δημιουργώντας μακροχρόνιες σχέσεις που κρατούν μέχρι σήμερα. Με αυτόν τον τρόπο εξηγείται και η μεγάλη προίκα της ΕΑΒ ( υπογεγραμμένες συμβάσεις) που για τα επόμενα 10 έτη ανέρχονται σε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ.

Υπό αυτή την σκοπιά η ΕΑΒ αποτελεί αυτήν τη στιγμή το μεγαλύτερο φιλέτο των ΔΕΚΟ, καθώς αν πουληθεί ο νέος ιδιοκτήτης δεν θα έχει να ανησυχεί για την προσέλκυση νέου έργου.

Λογω της φύσης της εργασίας της, διαχρονικά, η ΕΑΒ προσέλαβε και εκπαίδευσε ( με ιδιαίτερα ακριβό κόστος) το προσωπικό, της χάρη στο οποίο κερδίζει διαρκώς διεθνείς διακρίσεις.

Ας δούμε λοιπόν πραγματικά πόσο στοιχίζει στον Έλληνα φορολογούμενο.

Αν εξαιρεθούν τα στελέχη της εταιρίας, για τα οποία θα διαβάσετε παρακάτω, οι απολαβές του λοιπού προσωπικού μετά την εφαρμογή του μνημονίου έχουν ως εξής:

Μέσος ετήσιος μισθός – Υπάλληλοι με 10 έτη υπηρεσίας 21.000 ευρώ,

Μέσος ετήσιος μισθός – Υπάλληλοι με 20 έτη υπηρεσίας 28.000 ευρώ,

Μέσος ετήσιος μισθός – Υπάλληλοι με 30 έτη υπηρεσίας 37.000 ευρώ,

Ενώ δεν προβλέπεται από καμία διάταξη του κανονισμού εργασίας προσωπικού η καταβολή ουδεμίας άλλης χρηματικής απολαβής πέραν αυτών που προβλέπει η εργατική νομοθεσία.

Η πρόσφατη Δημοσίευση των οικονομικών στοιχείων των ΔΕΚΟ, στο σκέλος που αφορά την ΕΑΒ αναφέρει σαν μέσο όρο αποδοχών τις 44.000 ευρώ περίπου. Σε αυτό το ποσό όμως περιλαμβάνεται και η μισθοδοσία των 180 περίπου στελεχών της εταιρίας, που στοιχίζουν πάνω από 10 εκατ. Ευρώ σε ετήσια βάση. Επιπρόσθετα θα πρέπει να ληφθουν υπόψη και τα δυσανάλογα για την κρίση που διανύουμε έξοδα της Ανώτατης Διοίκησης.

Αυτά περιλαμβάνουν, πληθώρα συμβάσεων με πανάκριβους εξωτερικούς συμβούλους ( 3 Νομικά γραφεία, παρά την πολυπληθή νομική υπηρεσία της εταιρίας, Σύμβουλους επικοινωνίας περιβάλλοντος, σύμβουλο οικονομικών θεμάτων και μάλιστα συνταξιούχο πρώην υπάλληλο της ΕΑΒ, δημοσιογράφους, κλπ).

Θα πρέπει να αναφερθούν εδώ τα πανάκριβα ταξίδια του Διευθύνοντος Συμβούλου σε θέση business class και σε ξενοδοχεία πολλών αστέρων (με υπηρεσίες όπως καθαριστήριο για τα ρούχα του), τα ταξίδια στην ιδιαίτερη πατρίδα του σχεδόν κάθε Παρασκευή με το Υπηρεσιακό αυτοκίνητο, οι υψηλότατοι λογαριασμοί του κινητού του τηλεφώνου, οι ατελείωτες υπερωρίες που υπογράφονται για τον οδηγό του και τις γραμματείς του, και φυσικά τα χρηματα τις δεκάδες συσκευής κινητής τηλεφωνίας και των ακουστικών Bluetooth που αγοράζονται και αλλάζονται σαν τα πουκάμισα.
Στο κλίμα αυτό φυσικά δεν μπορεί να μείνει αμέτοχος και ο Εκτελεστικός Σύμβουλος Γενικός Διευθυντής και μέλος του ΔΣ, το υπηρεσιακό αυτοκίνητο του οποίου μπορεί κανείς να το θαυμάσει στα διάφορα στέκια της Χαλκίδας της Δροσιάς και των τριγύρω περιοχών ενώ το προσωπικό του αυτοκίνητο σκουριάζει και σκονίζεται μέσα στις εγκαταστάσεις της εταιρίας. Τέλος δεν μπορεί κανείς να παραβλέψει τον πακτωλό χρημάτων που σκορπά η εταιρία για την συμμετοχή πολυπληθούς αποστολής σε διάφορες εκθέσεις του εσωτερικού και του εξωτερικού, όπου με θράσος, κάποιοι ζητούν να πληρώσει η εταιρία ακόμη και για τα τσιγάρα τους.

Αυτά τα έλαβαν υπόψη τους τα στελέχη του Υπουργείου Οικονομικών πριν ανακοινώσουν τα στοιχεία;

Έτσι ενώ ο εργαζόμενος τρώει καθημερινά την σφαλιάρα του μνημονίου από παντού, στην ΕΑΒ μετά την Δημιουργία της θέσης του Εκτελεστικού Συμβούλου από την κυβέρνηση της ΝΔ με μηνιαίο μισθό 7800 ευρώ και την κατάληψη της από κομματικό στέλεχος του γραφείου Σπηλιωτόπουλου, έχουμε την πρόσφατη τοποθέτηση από την κομματική επετηρίδα του ΠΑΣΟΚ, Αναπληρωτή Διευθυντή ( με προσόντα αποφοίτου μέσης εκπαίδευσης), ο οποίος λογοδοτεί σε Αναπληρωτή Γενικό Διευθυντή. Η συγκεκριμένη θέση καλύφθηκε από τον Γραμματέα της ΠΑΣΚΕ και δείχνει την βρώμικη συ! μφωνία και διαπλοκή της Διοίκησης με την Πράσινη Πτέρυγα του Σωματείου των εργαζομένων.

Ρωτάμε λοιπόν, που φταίει ο απλός εργαζόμενος σε αυτή την κατασπατάληση σε καιρό κρίσης ; Έχουμε χάσει όλοι τον ύπνο μας μη γνωρίζοντας τι μας ξημερώνει, ακούγοντας στα βραδινά δελτία ειδήσεων, καλοπληρωμένους Δημοσιογράφους ( εκτελεστικά όργανα του μνημονίου) να αναφέρουν επί λέξη « Τι είναι να χάσουν την θέση τους 20.000 εργαζόμενοι ακόμη, μπροστά στον ήδη τεράστιο αριθμό ανέργων;» ενώ η Διοίκηση μιλαει για αύξηση της παραγωγικότητας και μείωση του κόστους..

Ο ίδιος ο πρωθυπουργός δήλωσε μέσα στο κοινοβούλιο ότι εχουμε χάσει μέρος της Εθνικής μας Κυριαρχίας, αφού ξεπουληθήκαμε για να μας δανείσουν.

Δεν είναι τίποτα λοιπόν σπουδαίο για την κυβέρνηση αυτή να ξεπουλήσει (σε τιμή ευκαιρίας)το φιλέτο των ΔΕΚΟ την ΕΑΒ, ξεπουλώντας ταυτόχρονα και την υποστήριξη της Εθνικής μας Άμυνας.

Θα επανέλθουμε με νέες τεκμηριωμένες θέσεις σχετικά με τον τρόπο απαξίωσης της ΕΑΒ.

ΑΝΗΣΥΧΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΕΑΒΙΤΕΣ